سفارش تبلیغ
صبا ویژن











زندگی رسم خوشایندیست

اگر آواشناسی بلد باشید حتما شنیده‌اید حرف «خ» جزو حروف خشن محسوب می‌شود. حالا فرض کنید این حرف خشن، اول دو کلمه بیاید و تبدیل شود به عبارت «خلافی خودرو»! واویلا! این یکی دیگر خشونتش آنقدر زیاد است که «جناب سرکار! باور بفرمایین بار اولم بوده» و «ایندفعه رو چشم‌پوشی کنین» هم حالی‌اش نیست.

شنیدن این ترکیب فوق خشن، پشت هر راننده‌ای را می‌لرزاند و قلبش را به تالاپ و تولوپ می‌اندازد. فرقی هم نمی‌کند آن راننده‌ یک مازراتی یک میلیارد و خرده‌ای سوار شود یا مثل بنده‌ی حقیر یک پی‌کی هشت میلیونی بژ بدون رنگ مدل 85 آماده برای فروش! (از اعتماد مسئول صفحه سوء‌استفاده کرده و یک تبلیغی هم برای ماشینمان بکنیم!)

دردسرتان ندهم! فقط باید راننده باشید تا بدانید این لغت چطور می‌تواند با روان آدمیزاد بازی کند و تنش را بلرزاند. نه اینکه زبانم لال بخواهم بگویم شما جزو راننده‌های متخلف هستید! نخیر! حتی اگر پشت چراغ قرمزهای نیمه‌شب هم ایستاده باشی و در بزرگراه‌ها، سرعتت از 80 تجاوز نکرده باشد و همیشه کمربند ایمنی‌ت مثل طناب دار به گردنت آویزان باشد، باز ته دلت وحشت داری! نکند آن چراغ زرد ملک‌آباد که آن روز با سرعت رد کرده‌ای، برایت از طرف آقا پلیسه عکسی یادگار گذاشته باشد! یا آن گردش به راست بدون لچکی چهارراه خاقانی رضاشهر! یا بعضی سبقت‌ها که بدون توجه به راه‌راه‌های ممتد و منقطع کف خیابان گرفته‌ای و...

شاید در نظر رانندگان حرفه‌ای این‌ها که گفتم بچه‌بازی باشد. ولی برای راننده‌ی تازه‌کاری مثل بنده، هراس فراوانی به همراه دارد. وحشتی که تا همین چند روز پیش همراهم بود و با دیدن هر مرکز پلیس بعلاوه‌ی 10 احوالم را منقلب می‌کرد. تا اینکه متوجه شدم می‌توانی از طریق پیامکی ناقابل به اطلاعاتی قابل، راجع به خلافی ماشینت برسی. کافی است شماره عمودی پشت کارت ماشین‌ را که سمت راست قرار دارد و شامل حروف انگلیسی و عددی به 1101202020 ارسال کنی تا بلافاصله شستت خبردار شود چه دسته‌گلهایی هنگام رانندگی به آب داده‌ای!

نکته‌ی اخلاقی: وقتی با ترس و لرز، پیامک را فرستادم، چند ثانیه نکشید که این جواب به گوشی‌ام رسید: مبلغ: 0 تعداد:0 اعتراف می‌کنم این اولین‌بار بود که از گرفتن نمره‌ی صفر اینهمه ذوق‌مرگ شده بودم!

و یک پیشنهاد: اگر تا امروز این قضیه را نمی‌دانستید و برای چراغ‌هایی که رد کرده‌اید در کابوس‌های شبانه به سر می‌برید، همین الان تلفن همراهتان را بردارید و به شیوه‌ی "مرگ یکبار شیون یکبار" عمل کنید.

 

برایتان صفرهای کله گنده و دو گوش آرزومندم!

 

چاپ شده در شهرآرا


نوشته شده در شنبه 93/12/23ساعت 2:44 عصر توسط هدیه نظرات ( ) |


 Design By : Pichak